Weskó

Túlélni egy napot mobilos fizetéssel, vajon sikerül? - Teszt

2017. október 04. 09:30 - Molnár Balázs L.

otp-1.jpg

 Megint egy kis kalandra vállalkoztam, arra voltan kíváncsi, hogy 2017 vége felé közeledvén, hol tart a mobillal való fizetés. Jelentem túléltem a kalandot, de nem a mobillal való fizetés képességével, az is biztos. Túl szép lett volna a dolog. Kezdjük az elején. Mit takar a mobillal való fizetés? Leváltja a bankkártyád, a telefonod veszi át a helyét (ha van benne NFC chip), így a kártya paypass érintése helyett, a telefont érintgetjük oda a terminálokhoz.

Szerk: Azóta már szinte minden helyen tudok mobillal fizetni, így a cikkben említett történések már nem képeznek aktualitást. 

Csuda szép dolog lenne, én lennék a legboldogabb, ha tényleg ennyire egyszerűen működne. Telefon feltöltve, Simple alkalmazás letöltve, kártya beaktiválva, mobil fizetés bekapcsolva. Nyitom az ajtót, kattan a zár. Irány enni. Leszögezem gyorsan előre, mielőtt belém köt valaki, mennyire egészségtelenül zabálok, pusztán a kísérlet kedvéért. (el ne hidd, hazudik. De te egyél egészségesen és olvasd szépen az életmód cikkeket a blogon. :D) Nem fogok bolt neveket említeni, így be kell érnetek célzásokkal.

wafswectpmbr0zmug9ly.jpg

 Első megálló egy pizzázó volt, mi sem tökéletesebb reggelinek. Megvan az áldozat, illetve leöblítésre alkalmas folyadék is bekerül a rendelésbe. Aztán jött a nagy momentum, a fizetés. Megy a kérdés az eladónak, hogy mobillal tudok-e fizetni?  Konkrétan fogalma nem volt róla, hogy létezik ilyen opció, így mindketten csillogó szemekkel konstatáltuk a végeredményt, hogy igen, tudtam mobillal fizetni. Láttam rajta, hogy ő valami nagyot tanult ma is. :D Eddig pipa a dolog, megvolt a reggeli, kihúzzuk ebédig vele. Egészen délután 3-ig elszüttyögtem a reggeli kis pizzácskával és a tudattal, hogy mennyire menő már, hogy nem kell kibogarásszam a kártyámat, simán a kezemhez nőtt telefont kell csak odaérintgetni. Eljött az ebéd ideje, gondoltam ha a pizzásnál működött a recept, az ezredes csirkéinek is simán el kell fogadnia. Hát nagyon nem. Nem ismerte fel a telefont a terminál, elutasította. Csak elő kellett kotorni azt a kártyát, majd ugyanúgy odaérinteni. Ment egyből a dolog. Jó elfogadtam, most egy hely, nagy cucc, a legjobbakkal is megesik.. Később beslattyogtam a hamburgerek királyába is, gondoltam nagy franchise, biztos működnie kell ilyen helyeken. Kikértem a dolgokat, majd itt már megingott bizalommal próbálkoztam fizetni a mobilommal. Pedig nem kellett volna, hiba nélkül ment a dolog. Eddig 2:1 az állás, éhen és szomjan halás elkerülve.

reservation-1030x579.jpg

 Gondoltam beugrom a fodrászhoz is, ha már arra sétikáltam. Itt azonban visszajött döntetlenre az állás és megint esett a támogatottsága a dolognak. De maradjunk pozitívak. Menjünk el moziba, az biztos javítani fog a dolgon, hisz az alkalmazásban is helyet kapott a mozijegy foglalás és vásárlás opció. Itt már azt mondta a jegyeladó csaj, hogy elvileg működnie kell a dolognak. Próba szerencse. Ment az érintés, felugrott a mobilon az ablak, Mr. MasterCard akcióba lendült és sikerült fizetni vele. Ismét billent egy kicsit pozitívba a mérleg, már kezdtem elhinni, hogy menő a cucc.

original_o-pint-glass-beer-facebook.jpg

 Majd este egy kis kocsma a haverokkal, na mondom majd most, itt a lehetőség Balázs! Bár már kicsit bizonytalan volt a kézmozdulat, sikerült megtalálni a terminált, azonban rosszul pittyent, azt mondta nem kér belőlem. Szóval maradt a kártyás megoldás és ismét visszabillent a mérleg nyelve. Bár egy kocsmában nem értem, miért nem figyelnek az ilyenre, (De értem miért szeretik inkább a készpénzt, viszont ebbe most ne menjünk most bele..) mert én speciel a detoxig érintgetném a telefonom egy kis piáért, hisz az úgy is mindig ott van nálam, legyek akármennyire is benyomva és csússzak az arcomon a pultig, mert úgy stabilabb. Innentől pedig majd valaki elmeséli, aki emlékszik a befejezésre, én gyorsan zárnám is a napot, egyelőre ott tart a dolog, hogy nagyjából ahogy kijött nálam is, elszórtan már készen állnak fogadni a mobilos fizetést, azonban sok helyen még mindig nem képesek fogadni a megoldást. Mindenesetre 2017-ben azért már elvárnám, hogy akár zöldségesnél is kitudjam vele egyenlíteni a számlám, azért egész jópofa dolog ez és amint elterjed rendesen, borzasztóan kényelmes életünk lesz általa. Ezen felül az alkalmazás maga tökéletesen működik, ez a megoldás is még csak most került bele nyáron, ahhoz képest meg nem olyan csúfos ez a döntetlen végeredmény. Túléltük. :)

Ha pedig tetszett a cikkem és szeretnél még több hasonlót olvasni, akkor kérlek dobj egy lájkot a Facebook oldalamra, ezzel tudod jelezni nekem. Köszi! :) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wesko.blog.hu/api/trackback/id/tr2912926201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása