Weskó

Meizu M3 Note teszt - A kínai nagyágyú

2016. október 17. 19:04 - Molnár Balázs L.

051a2325057591cd8234e4f00ebb2ed069646d46_1.jpeg

 Tényleg olyan rosszak a kínai mobilok, mint mondják?

 

 Mára már kialakult egy erős ellenérzés a kínai dolgokkal szemben, még pedig az, ha kínai valami az csak rossz lehet. Az ember ha meglátja a Made in China feliratot, rögtön a silány minőség jut az eszébe. Jó mondjuk tettek is róla, hogy így gondolkodjunk erről. Azonban telefonos fronton, az utóbbi években megtáltosodni látszik a kínai telefon ipar. Egészen addig a szintig fajultak a dolgok, hogy a Samsung és az Apple után, már egy kínai gyártó áll a harmadik helyen, méghozzá a Xiaomi. Bár itthon jó ha 10-ből 1 embernek fogalma van róla, hogy egyáltalán létezik ez a cég. Sajnos mostanában mindenki a márkára megy, és mint a birkák, nekem is ájfonom van és nekem is mert az menő dolgot követi. Azt hiszem én vagyok az az egy a tízből, akit ez mindig is hidegen hagyott. De inkább vagyok önmagamtól egyedül hülye, mint mást követve. :D

 Innen fakadt az a talán eleinte böszme gondolat, mi lenne ha a következő telefonom, nem valami jól bejáratott cégtől érkezne, hanem a jó öreg Kínából, onnan is a Meizu gyárából. Őszintén megvallva azért én is izgultam, de szokás szerint, ilyenkor napokig tudok utána nézni a dolgoknak, hogy tuti döntést hozzak. Míg végül a Meizu M3 Note-jára esett a döntésem. Gyorsan fussuk át a szokásos köröket a specifikációkról, aztán elmondom hogy mennyire sikerült jól döntenem, vagy voltam egy orbitális marha. A telefonból két változat létezik, egy 16GB és egy 32Gb-os tárhellyel szerelt, míg az elsőben 2GB ram munkálkodik, az utóbbiba 3GB ramot pakoltak. Ez volt az egyik nagy félelmem, hisz tudjuk hogy az android mennyire zabálja a memóriát. Én a 16GB-os modellba ruháztam be, így végig ott volt a gombóc a torkomban, vajon elég lesz-e számára a 2GB rendszermemória. Míg ezekhez párosul egy 8 magos Mediatek processzor, ami 4x1,8ghz és 4x1,0ghz-en zakatol. Majd ezek pedig egy Full HD felbontású 5,5 colos Sharp IGZO panelt 2.5D kialakítású, légrésmentes, LTPS LCD kijelzőt hajtanak meg, a tápellátmányról pedig egy bitang 4100mAh-es akksi biztosít minket a nap végéig.

meizu-m3-note-1.jpg

Külső/Kijelző

 Amint kivettem a dobozból, és kézbe fogtam a telefont, basszus olyan prémium hatást keltett, le kellett üljek. A fém unibody ház, és az üveg előlap valami brutál jól néz ki. A telefon 153,6 x 75,5 x 8,2 milliméteres méretű és 163 grammot nyom. Mint már említettem fentebb, egy Sharp IGZO panelt 2.5D kialakítású, légrésmentes, LTPS LCD kijelző lepi el a telefon előlapjának 71%-át. Míg a 2.5D kialakítás azt jelenti, hogy a kijelző szélei le vannak kerekítve, ezzel is sokkal jobb érzetet ad fogás közben. A telefon bal oldalán találjuk a simtálcát, a szokásos sim tűvel nyitható elrendezésben. Jobb oldalt a bekapcsoló gomb és a hangerő szabályzó gombok helyezkednek el. Az előlapján pedig csupán egy home gomb került, ami szerintem valami zseniális ötlet volt. Ebbe a gomba került bele ugyanis az ujjlenyomat olvasó, ezzel a gombbal tudunk érintésre visszalépni, és lenyomásával pedig kitudunk lépni teljesen a menübe az alkalmazásokból. 3 funkció 1 gomb. Marha jó. 

meizu-m3-note-mtouch.jpg

Hardver/Szoftver

 Mint már említettem, voltak aggályaim a gyengébbik modell rendszermemóriájának méretével. Két teljes hét használat után elmondhatom, hogy feleslegesen. Hál'isten a gyártó egy szinte csupasz androidot tett a telefonra, nem úgy mint egyes gyártók, akik teleszemetelik felesleges alkalmazásokkal, amiket soha az életben nem fogunk használni. (khm Samsung khm) Egyszer sem fagyott le ez idő alatt, úgy sem hogy rengeteg app futott a háttérben. Játékokkal teljes mértékben jól boldogul, azonban volt olyan játék, amikor kicsit kevésnek éreztem benne a gpu-t. Gondolok itt Asphalt 8-as fantasztikusan optimalizált játékokra. Egyébként a Real Racing 3-mat és a Modern Combat 5-tel simán futtatta. Az ujjlenyomat olvasóról pedig egy rossz szót nem tudok mondani, összehasonlítottam a jelenlegi zászlóshajó mobilokkal, és vagy ugyanolyan gyorsan oldotta fel, vagy gyorsabb volt náluk. Szóval egy tényleg egy rossz szavam nem lehet rá. Azonban a mobilnettel volt egy kis bajom. Első körben a telefon nem engedett bejelentkezni a Google fiókomba Wifivel, majd miután utána néztem, másoknál is felmerült ez a probléma, és csak mobilnettel engedte a belépést. Okés ezen túlléptem, majd észrevettem hogy ugrál a hálózat, nem mindig találja a 4G-t a telefon. Pár napig vártam majd elmentem a boltba, ahol vettem, hogy ilyenkor mi a helyzet. Természetesen ment az egymásra mutogatás, hogy a szolgáltató a hibás, véletlen sem a telefon. Majd bementem a szolgáltatóhoz, ahol azt mesélte nekem a csávó, hogy simán lehet hogy a kártya a rossz, majd elkezdte ecsetelni, hogy épp nem rég nézte a térképen a hálozat lefedettségét, és Budapesten van egy csomó hely, ahol nem az hogy 4G nem nagyon van, hanem egyáltalán hálózat sem. Na mondom az úgy korrekt.. Kezembe vettem az ügyet, beletettem egy másik szolgáltató kártyáját, amivel azonnal 4G-n üzemelt a telefon, míg az én kártyám betettem egy másikba. Ahol ugyanúgy tökéletesen működött. Szerinted mit tudtam levonni tanulságként ezek után? Úgy van!!! Semmit az ég világon. Azóta pedig kifogástalanul működik, már ha van lefedettség ott, ahol éppen vagyok.

maxresdefault.jpg

Kamera

 A kategóriájában átlagosnak számító kamerákat kapott, hátulra egy f/2.2-es rekeszű, 13 megapixeles kamerát kapott, ami 4:3-as képarányban igyekszik a kedvünkre tenni. Ezt egy mozgást követő autófókusz segíti. Míg szelfi kamerának egy 5 megapixeles egység került, itt viszont be kell érjük az érintős fókusszal. A kamera szoftverje nincs túl gondolva, de kapunk benne HDR módot is. Ami egyébként nem egy világbajnok, viszont van. Ehelyett ha igazán jó képeket szeretnénk készíteni, ajánlatos kézileg beállítani a fényt. Kapunk pár kiegészítő opciót is, mint például a lassított felvétel, a panoráma, de akár készíthetünk GIF-et is. Sötétben viszont eléggé gyatra a szerkezet, ott megfekszik a tudomány, ott maximum kézileg kicsit állítgatva tudunk elérni jobb eredményt, de nagy javulást ne várjunk. Viszont természetesen Full HD felbontásban képes felvenni.

meizu-m3_note-camera.jpg

Multimédia/Akkumulátor

 A hangszórókkal nincs probléma, szépen szólnak. Egész elfogadható a gyári videólejátszója, viszont én már megszokásból rögtön rátettem a VLC-t, így nem nagyon próbálgattam az alap lejátszót. A zenelejátszót ellenben folyamatosan használtam, és semmi problémám nem volt vele. Letisztult, átlátható kezelő felülettel operál. Az aksi egy bitang 4100mAh-es szörny, ami bőven elegendő akár két napig is. A telefon pedig roppant vékony ennek ellenére is. Persze csak akkor bírja ilyen sokáig, ha csupán néha-néha ránézünk, esetleg telefonálunk egy kicsit. Aktív használat mellett, reggel 100%-al indulva, este már 20%-on villogott nekem, hogy hé azért lassan keressél egy töltőt. De tudni kell, hogy ilyenkor pedig, folyamatosan ment a 4G, és a telefon sem volt lerakva 10 percnél tovább, játékkal volt megizzasztva, filmeztem rajta és internet is volt megosztva, így bírt ki egy egész napot. Szóval azzal, hogy nem kell folyton nálam lennie egy töltőnek, és keresnem a lehetőséget hogy tölthessem a telefonomat, ezzel engem megvett kilóra.

meizu-m3-note.jpg

Hálózat

 Sajnos a telefonba nem került NFC sem infra port, és a Cat.6-os LTE hálozat sem működik rajta, ha 800MHz-es frekvencián van használva a telefon. Ellenben dual SIM módban is használható mind a két kártyán a 4G, de ilyenkor nem bővíthető a telefon. Amit azért egy 16GB vagy 32GB-os készüléknél erősen megfontolandó. Természetesen 4.0-ás Bluetooth került bele, és a szokásos 802.11 a/b/g/n szabványon éri el a WIFI hálozatot. A GPS-e meg meglepően pontos, mindent jól jelzett nekem eddig.

Összegzés

 Mindenképpen pozitívan csalódtam a telefonban, egy prémium kategóriájú telefont foghatok nap mint nap, egy középkategóriás hardverrel, ami nem hagy cserben nagyobb munkánál sem. Amennyire lehetett meghajtottam, beültem vele mozizni a virtuális valóságba, leejtettem kijelzővel lefelé a kőre, de még mindig szépen muzsikál. Szóval most hogy utána jártunk milyen is egy kínai gyártótól származó mobil, elmondhatjuk azt is, hogy kezd megbukni az a frázis, hogy a kínai csak szar lehet. 

jim.gif

Ha tetszett a cikk, és szeretnél még hasonlót, kövesd a Facebook oldalam, dobj egy lájkot vagy oszd meg, kommentben pedig jöhet a vélemény.  Ja meg ott az Instagramom is, ott is csupa érdekeset osztok meg. ;) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wesko.blog.hu/api/trackback/id/tr8711813021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása