Weskó

Bemutatkozott a dögösebb BMW i3 és a sportos i3S

2017. szeptember 19. 14:52 - Molnár Balázs L.

2018_bmw_i3s_09.jpg
 Ha elektromos autókról van szó, a BMW nem ül a babérjain. 2013-ban mutatták be az első teljes mértékben elektromos meghajtással rendelkező i3-at, amin egészen eddig nem történt nagy változás. Most azonban fogták magukat a bajorok és odacsaptak neki rendesen, nem csak az alap i3 jött ki új köntössel, de kaptunk egy sportosabb verziót is, az i3S-t. Ami valljuk be őszintén, rá is fért már szegényre. Ezzel pedig továbbra is próbálják diktálni az elektromos autók piacát, ami megy is nekik. Hisz az legkelendőbb kompakt elektromos autó lett a megjelenése utáni években.

2018-bmw-i3s-front-profile.jpg
Az akkumulátor továbbra is 94 Ah-ra leadására képes, amihez a már megszokott 170 lóerő társul, ezeket pedig kiegészíti az újonnan bekerült iDrive funkció, illetve egyéb vezetést segítő megoldások is támogatják a sofőrt. Azonban a sportosabb változat már kicsit morcosabb, erősebbre sikeredett, bár csak 14 lóerővel többet kapunk és a nyomaték is 250-ről 270-re nőtt, azért világot nem fog váltani az i3S az alapmodellhez képest. Gyorsulásban a 0-100-at 7,2 helyett 6,9 másodperc alatt futja, ami ugyan csak elenyésző előny. Bár néha jól jöhet. Az i3S 10 milliméterrel alacsonyabb lett és 40 milliméterrel szélesebb, azonban a 19 colos felnik helyett, 20 colos papucsokkal szaggatja az aszfaltot. Végsebessége 160km/h-nál van leszabályozva. A két autó hatótávja viszont továbbra is 180-220 megtett kilométer közé esik.
image_8.jpg
Azonban az új modellekhez már lehet extra felszerelésként igényelni a 38 lóerős benzinmotort, aminek célja a hatótávolság növelése, ha az akkumulátor töltöttsége alacsony, a benzinmotor az villamos energia előállításáért felelős generátort hajtja meg, emellett folyamatosan pumpálja az akkumulátorba a szuflát. Továbbá az új modellek új töltőkábeleket is kaptak, ezekben már hőmérséklet érzékelők is vannak, illetve az otthoni BMW i Wallbox töltő új verziója már 11 kW leadására is képes. Ezzel pedig a maximum 180 km megtételéhez elegendő energia felszipkázásához mindössze három órára van szüksége az új i3-nak. A nemzetközi piacra  való bevezetése pedig valamikor októberben esedékes.
Forrás: BMW

Ha pedig tetszett a cikkem és szeretnél még több hasonlót olvasni, akkor kérlek dobj egy lájkot a Facebook oldalamra, ezzel tudod támogatni a blogot. Köszi! :) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wesko.blog.hu/api/trackback/id/tr2112878128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása