Weskó

Fullba nyomja a kretént - Halálos iramban 8. kritika

2017. április 15. 10:13 - Molnár Balázs L.

the-fate-of-the-furious-charlize-theron-vin-diesel-1200x630-c.jpg

 Gyerekek.. Csütörtökön sikerült elmennem megnézni a Halálos iramban 8. részét, majd jól bele is betegedtem. Ebbe. Szóval most amikor olvasod, mert olvasod, már remélhetőleg nem folyik taknyom nyálam egybe, és nem az életemért küzdök. :D Igyekszem azért valami fogyaszthatót összerakni. Szándékosan úgy mentem el a moziba, hogy na majd  én, én majd jól megírom milyen jó film lett az új rész, aztán rá kellett jöjjek a film első 10 perce után, hogy valami orbitális nagy hazugsághalmaz lenne ez a kritika. A tovább gombra kattintva olvashatod miért is.

 Szóval dobtam az ötletet, és akkor itt van őszintén az élményem a Halálos iramban 8. részéről. Dom és Letty éppen Kubában töltik a nászútjukat, próbálják élvezni az életet. Majd egyszer csak feltűnik Charlize Theron, majd megzsarolja és az szembefordítja azzal a bizonyos családdal.. Akkora kliséhalmaz a film, hogy nekem éget a pofám miattuk.

halalosiram.png

 Valami botrányos eresztés volt megint csak, de sosem ezért szerettük őket. Mindig be volt lőve a bamba néző, akinek ez a szint kell, hogy csak csajok, seggek, kocsik, robbanás és hatalmas akcióorgiák a vásznon. Nem azt mondom hogy ez baj, sőt, én is szeretem ezt, viszont amikor elkezdenek valami komolyabb sztorit ez alá betolni, ott kijön a bibi. Nem szabad komolyan vennie egy pillanatra sem magát ennek a filmnek, de azért mégis csak erőltették benne megint a család gondolatát elég erősen. Aztán amikor felmerült mi van a Paul Walker által játszott Briannal - aki elhunyt egy autó balesetben, szóval valahogy ki kellett írni a karakterét, elintézték annyival, hogy megállapodtak velük. Egy mondat. Egy mondattal lezárták. A végén pedig ismét egy grill partival zárták a filmet. A családdal. Annyira pofátlanul hülyének nézik a nézőt, egyszerűen egy picit, egy icipicit sem erőltették meg magukat ezen a téren, hogy az valami arcpirító de tényleg. Szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy én is akkor szerettem bele a szériába, amikor az egész még az autóversenyzésről, az utcai gyorsulásról, a bitang jó csajokról, és a tuningról szólt az egész. Na most eljutottunk addig, míg többet látunk számítógép által generált autókat, mint valódi gépeket. Fogták és kivették azt, amiért imádni való volt. Az a baj, hogy nagyon látszott. Az meg hogy magasról szarnak a fizikára már második része, afelett meg valaki vagy túl tud lépni, vagy eszi a kefét mint én, például amikor rögtön az elején Dom tolatva lehagyja a másik kocsit, ami legalább negyedikben lepadlózva csapat a cél felé.

kritikas.png

 Ezek után az, hogy egy helikopter betonfal szaggató golyókkal lőné szarrá Dom kocsiját, csupán bepókhálósodott tőle az üvege. Hát jó. A színészek.. Jaj.. Vin Diesel arcán egyszerűen nem látszik semmi, szerintem nyolc rész óta ugyanazzal a pofával tolja végig, semmi érzelem nem jön le róla, fogalma nincs az embernek hogy mit kéne rajta látnia, hogy most szenved, vagy csak nagyon kell tüsszentenie. Főgonoszként megszerezték Charlize Theron-t, aki félgőzzel is úgy lejátszotta Dieselt, hogy nekem fájt. Jason Statham pedig, hát ő Jason Statham. Zseniális a pali még mindig. Ő és Dwayne Johnson tudta elvinni a filmet egy olyan irányba, amivel tényleg szórakoztató akció vígjátékká válhatna a sorozat. A kettejük közti kémia, a folytonos beszólások annyira működtek hogy öröm volt nézni, miattuk tudtam végén azért egy kis mosollyal a szám szélén kijönni a teremből. Na most már csak összegezni kéne. A halálos iramban 8. tovább fokozta az elöző részekben elkezdett brutális akciójeleneteket, nagyobb lett az egész, továbbra sem a gondolkodó ember kedvenc filmje lesz, azonban ha valaki túl tudja tenni magát a rengeteg hibán, a klisé halmazon, letudja nyelni hogy már nem is igazán az autókról szól az egész, hogy fittyet hánynak a fizika törvényeire, az a végén kaphat két óra viszonylag szórakoztató, talán még egy kicsit szerethető filmet is. Valahogy ragaszkodik hozzá az ember, talán mert velünk együtt fejlődött a széria, sajnos nem feltétlenül jó irányba. Reméljük a következő részre, ami 2019-ben jön, vagy elmennek egy viccesebb irányba, ahol nem erőltetnek egy komoly sztorit bele, vagy tényleg kidolgoznak egy ütős sztorit, és nem nézik hülyének a nézőt, csak hogy egy újabb rakás pénzt keressenek egy-egy újabb résszel. Egyébként már a tizedik rész is be van rendelve, 2021-ben érkezik. Jó hétvégét meg húsvétot mindenkinek! :)

Friss: Azóta minden eddigi rekordot megdöntött a nyitóhétvégén a mozipénztáraknál.

Szódával elmegy

65% 

 Ha tetszett a cikk, és szeretnél még hasonlót, kövesd a Facebook oldalam, dobj egy lájkot vagy oszd meg, kommentben pedig jöhet a vélemény.  Ja meg ott az Instagramon is, ott is csupa érdekeset osztok meg. ;) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wesko.blog.hu/api/trackback/id/tr4512425855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása