Valószínű mindenki emlékszik még az 1200-es Ladákra, azonban mára annyira átalakult az autóipar, hogy minden nagy autógyártó már vagy piacra dobta az elektromos hajtással rendelkező autóját, vagy hamarosan tervezi azt.
Nos, míg jelenleg a Tesla a piacvezető ebben a szegmensben, a Lada már a 70-es években előállt az elektromos hajtású VAZ-2102 legyártásával. Az orosz fejlesztők kikapták az 1200 köbcentis benzines erőforrást, majd a helyére elektromos hajtást tettek.
1976-ban létrejött a VAZ-2801. A 34 lóerőre képes autó egyetlen töltéssel akár 110-140 kilométer megtételére is képes volt akkoriban. Lejtőn. Hátszéllel. Egy közel 400 kilós nikkel-cink akkumulátor pakk került a hátsó ülések helyére, így az öt ajtós kombiból két ajtós lett. Az autó tömege pedig ezzel 1,6 tonnára növekedett. A nyolcvanas évek elejéig le is gyártottak 47 darabot ebből a típusból, azonban akkoriban, a nem megfelelő infrastruktúrának hála lelőtték a projektet.
