Weskó

Büntet az új Rimac, porrá aláz minden villanyautót

2018. március 07. 23:13 - Molnár Balázs L.

aknkcbjrmgmyjxtaaqju-770x433.jpg

 Még tavaly év elején írtam, hogy a szomszédban valami brutális elektromos autók gyártásába kezdtek a Rimac Concept One-al, most azonban kijött az új modell, ami legyalul mindent, ami szembe jön vele. Bár ha Richard Hammondról van szó, akkor már más a leányzó fekvése. (Rommá törte a The Grand Tour forgatásán, amiből összesen 8 darab készült egyébként.) 

Az a modell sem volt egy lassú autó, azonban az új modell olyan gyorsulást tud végrehajtani, amit semelyik társa nem. Mégpedig 1,85 másodperc alatt lépi meg a százat, ami a Tesla Roadsternél is gyorsabb. Az autó négy villanymotort kapott, kerekenként egyet, ami egészen döbbenetes, 1914 lóerőt képes az aszfaltra szabadítani, ehhez pedig 2300Nm nyomaték társul. Ezeknél természetesen úgy osztja el az erőt az autó, hogy a lehető legjobb tapadást és kanyarsebességet tudja biztosítani. Az első villanymotorok ereje közvetlenül hajtja a kerekeket, míg a hátsók meghajtásáért egy kétfokozatú váltó felel, amit egy szénszálas kuplung egészít ki.

rimac-c_two_static_rear-2.jpg

Természetesen a villanymotorok a fékezésben is szerepet játszhatnak, főleg, ha a visszatöltés be van kapcsolva, de valószínű egy ekkora teljesítményű autónál hatalmas jelentősége lesz a visszatöltésnek, főleg hogy a szuflát  egy 120kWh órás lítium akkumulátorból szívja. Amit vízhűtéssel tartanak optimális hőmérsékleten, ezáltal az autó képes akár két kőrt is megtenni a Nürburgring 20 kilométeres aszfaltcsíkján, anélkül, hogy az autó veszítene a teljesítményéből. (Állítólag.) A hasmagasság állítható, a kerekeknél kereszt lengőkaros futóművet kapott az autó, alkalmazkodó gátlókkal. Még egy kis nyálcsorgatás: A 300km/h eléréséhez mindössze 11,8 másodpercre van szüksége és ennek a nagy rohanásnak egészen 412km/h-ig nincs is vége. Innen pedig a megálláshoz a majd 40 centis karbon-kerámia féktárcsák biztosítják a megfelelő lassulást.

rimac-c-two-electric-hypercar-unveiled_827x510_41520353081.jpg

 Ha ez még nem lenne elég, elvileg az autó képes a négyes szintű önvezető funkcióra, (hiszem, ha látom), úgy, hogy az Audi még csak a hármas szintnél jár, amit ugyancsak senki nem látott működés közben, így eddig a Tesla fedélzeti okossága vezeti a sort. Azért a Rimac Concept Two-t telepakolták minden jóval, kapott nyolc kamerát, hat radat, lidar szenzort és 12 ultrahangos érzékelőt is. Ehhez még hozzá jön az arcfelismerés, amivel felismeri az tulajt, majd ezután nyitja ki neki az autót és az indításhoz is arcfelismerés szükségeltetik. Képes a sofőr kedélyállapotához igazodni, így ha csak szomorkásan akar elgurulni a sarki cébéába, akkor nem rakja magát sport módba és nem dobálja a farát. Plusz, ha viszont versenypályára merészkednénk, az autó képes megmutatni akár az ideális íveket is, a féktávokat és a legmegfelelőbb kigyorsítási pontokat. Tiszta Forza. Ráadásul valami elképesztő módon büntet az autó kinézete. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wesko.blog.hu/api/trackback/id/tr6913723538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása